четвртак, 23. новембар 2017.

ЈЕ Л` ОВО ПРЕСУДА МЕНИ?

Погађате. Пишем подстакнута пресудом Ратку Младићу. С том пресудом, никад ништа ми није било неизвесно. Уосталом, сви смо знали како ће да буде, зар не? Али, нисам знала много тога од оног што је стварно било. И онда све то сазнам одједном, у Марићевој "Ћирилици", а највише, у једној краткој анкети у Фед`рацији Босне и `Ерц`г`вине, коју сам случајно видела на БН. Тамо је једна жена рекла... О томе на крају.

 https://thumbs.dreamstime.com/b/red-lips-red-lips-bullet-red-lips-black-sexy-biting-red-lips-abstract-lipstick-open-mouth-gold-metal-bull-93455280.jpg

Одавно не гледам "Ћирилицу". Мислим да је нисам гледала од гостовања Ведране Рудан и Јелене Милић... Гледам, наравно, зависно од гостију, као и сви. Кад бих гледала све редом, то би значило да чекам да почну прави парови (не брините, знам кад се користе наводници)... Ни ову сада нисам гледала, док нисам видела да снимак објављују људи на друштвеним мрежама. Ни то ме не би привукло, да није објавила и једна моја пријатељица, позната по својој одмерености. Било ми је чудно што је ставила снимак испод кога је писало и "Бокан", кад она никад није изражавала нешто екстремно десно, ни лево... Био је то знак, за мене, да је обичан човек апострофирао нешто што се тиче целе нације. `Ајд` да видим.

.  У овој последњој емисији, за коју се може рећи "До-бра!! гостовали су Бошко Јакшић, новинар, једно од некадашњих великих имена "Политике"; Онда Љубиша Ристић, редитељ, широј јавности познат по култној представи "Буба у уху" и по чланству у ЈУЛ-у. То би, по Марићу, били представници "интернационализма". Затим, Драгослав Бокан, редитељ, као представник "национализма" и два адвоката, Петронијевић и Живановић, као практична антитеза овом теоријском тројцу. На снимку нема која је тема емисије, одсечен је увод, али се да претпоставити да је реч о изрицању пресуде Ратку Младићу. И почне емисија клај-клај... 

Прво нам је Јакшић "објаснио" да је за све крива национална политика народа на Балкану, која расте са приближавањем избора. И да постоји индивидуална кривица, а колективна одговорност. Нисам могла да верујем шта то чујем с ове моје уши...! Чекај, бре, ми смо криви, сви ми, за нечије навођено лудило?! Па ти нас, брате, осуди и пре него што нас "пријатељи" прогласише за геноцидну нацију?! Или ти то нешто најављујеш...? Треба да се суочимо с тим, рече... С нашом колективном одговорношћу. А мало касније, исти тај човек рече да неће да сноси одговорност за друге. Мајсторе, мислим се, `ај` се сабери. Ми да будемо одговорни, а ти нећеш? Па шта нам то причаш? Или не знаш ни ти? Као ни ја...

Е, онда почну адвокати да износе цифре стрељаних, којима се оперише у Хагу... И почне коса да ми се диже на глави. Овде 1.200, онамо 2.000, и онде толико, и још толико овамо... Подвучеш, сабереш... Укупно... Хаг сматра... 8.000-8.500 стрељаних! Чекај, стани! Како ми то онда нисмо знали? Ни за Кошаре нисмо знали до скора. Ни сад не знамо ко је оборио невидљиви авион - Золтан или Аничић. (Ја не знам, ако се зна, опростите што лупам. Не знам. А није да ме не интересује). 8.000! 8.000 стрељаних! 1.200 за једно поподне и ноћ! Па ако је то тачно, нама има семе да се затре од толиког греха... Јесу ли нам децу због тога мобилисали? И одводили их са матурских вечери на ратиште? Зашто се скрива момак са Кошара, кога јуре што је убио два Албанца? Ко га то јури?... Јесу ли ти са Кошара хероји или хуље? Што се скрива? Које је ово лудило...? Ово је, очигледно, сударање са Јакшићевом "колективном одговорношћу". Физички осетиш бол што имаш нешто заједничко с кољачима... Макар само нацију.

Ал`, мућак! То није истина, објашњавају адвокати. То није поименце утврђен број убијених. То је претпостављени број. А претпоставка је прављена на следећи начи: Сребреница има 20 и нешто хиљада становника, са избеглима ваљда, трећина је мушкараца репродуктивно способних, то му дође тих 8.000! Кад нема репродуктивних мушкараца, кад су намерно побијени, онда је то геноцид! Коме је потребна та реч? И зашто? То нисам најбоље разумела... Коме...? Онима који би на исток преко нас мртвих? Неко би у Сибир преко Сребренице, значи... Што? Зар није ближе преко Аљаске? Шта ће `вамо?

Стварно, зашто је потребно прогласити нас геноцидним...? Да би неко ишао ка Русима, или да некако оправда потрошњу касетних бомби? Да би узгред и нама узео и одузео ресурсе -  приватно...? Па немамо само ми ресурсе. Шта су навалили на нас? Очерупане. После инфлације, бомбардовања, "приватизације" свега у чем се ко затекао...? Остали још водни ресурси? Аха, мала Србија треба да напоји свет... Крвљу? (Водом, добро, де, знам). Не исплати се, еј, странци, не исплати се да нам узмете воду! Док извадите све фрижидере, шпорете и флаше из река, јефтиније вам је да направите постројења за пречишћавање морске воде. Не разумем - шта сте наврли?! И због тога 8.000 (не)убијених у Сребреници...?

И тако емисија се клацка, клацка. И одједном - трас! Љубиша Ристић упита: "О чему ми овде причамо?!". И поче... (то је почело у 40 минуту емисије, можете да погледате, да не препричавам. Доживите судар са правом реалношћу). Леле, мајко, кад оплете човек! Његово питање "Ко је то наредио и организовао?!" још увек ми вришти у глави. (Даље парафразирам) "Па зар нисмо свесни да је то организовано споља? False flag operation! Шта ће ту Муслиман, Словенац, овај, онај...? Знамо ли да су доводили своју војску аутобусима да накупе довољан број за стрељање?". Ма, бре, Љубиша, откуд знам, човече?! И да су терали возаче аутобуса да убијају да не би остали невини у свему томе... "А онда дошао Младић, као глупак, да спасава цивиле. Све му сместили". Јеси ли ти то човече, знао док си оно онда био у ЈУЛ-у?... Па, то се десило и у Улици Васе Мискина... Божеее!

Адвокати потврдише да је то у Васе Мискина проваљено као "самоповређивање", зато нема ни једне пресуде за то недело, али је искоришћено за сатанизовање Срба, који нит` лук јели, нит` лук мирисали. Онда Маркале - па бомбардовање Срба у Босни. Па Рачак - па бомбардовање овде нас. У међувремну, Сребреница па - "Олуја", протеривање Срба из Хрватске. Пресуда Ратку Младићу за "геноцид" - па протеривање Срба са планете Земље? Је л` то? Не. Због тога не морамо нигде да идемо, а и где бисмо, него ће да нам доведу овде извршиоце убиствених услуга?...

Тај страаашни однос према Србима потврдише и адвокати. Па, ` ајд` што се силе споља удружиле, него што се ми уротисмо сами против себе! Суд за ратне злочине ОВДЕ, наш суд, наше тужилаштво - суди само Србима. Углавном. Чак 96% је Срба!  То кажу адвокати који, ваљда, баратају само чињеницама, ништа сентименти... 

И онда Јакшић почне опет да нам објашњава. Опет нисам разумела. Он опет, и ја опет, он опет... И онда нам објасни Бокан. Смирено. Ја сам мислила да националисти набијају на колац кад проговоре. Овај смирен. Разложан. Срушио ми све предрасуде. Очигледно се хришћански подвизава. Он - миран.

Ја сам, бре, прокључала. Шта је, бре, ово?!!! Ко ми мућка главу? Све ми се измешало. Националиста - рационалан. Рекао Јакшићу једно дивно "То је срамота", кад  Јакшић није хтео да "буде субјективан" поводом спаљене своје бабе у цркви, у Глини; Јуловац - прво брани Србе у Сребреници од светског тоталитаризма, а мало касније прича како је Недић `ватао Цигане, Јевреје и комунисте по улици. Ало, брате, (фијууу), гледај `вамо! Зар нису Немци управљали градом и земљом као окупатори? Све се питали они, Недић - ништа од тога што си рекао. Па, ако си против глобалног зла данас, изађи из партизанског шињела и буди - увек. Ако си сад против светских окупатора, буди и за онда. Рекао си да се све ово ради због нечије економије. Појам "корпоративна држава" се везује за Мусолија, за фашизам, па ако кажеш да је све ово урађено да би се данас у целом свету доводиле корпорације после разарања земаља, па ваљда је то важило и за време у ком је тај појам настао? Не може оно онда да ти остане од маме и тате, па да Србе посматраш само кроз Недића, а сад си, као, порастао, па умеш да мислиш својом главом. Окупатор је окупатор. О чему причамо, што би ти рекао?; другосрбијанац је ућуткан за сва времена. Ко ће да га слуша после оног Бокановог спомињања пара које се, ваљда, добијају за мишљење да ми треба да будемо одговорни за туђе лудило, а он не мора. Џабе се трошили; адвокати... видиш да све знају, али видиш и то да им знање мало вреди, зато што је сила ударила на Србију већа него 1914...  Изгинућемо као и они онда, али без вере у Бога.

Само се Руси буне. Наша Зока се не узбуђава. Каже: "Трибунал у историју, окренимо се будућности". То и радим.

Откуд ми овако црна мисао о будућим временима? То је осећај, није мисао. Мрачно је... Али успевам да певам, Зато што "наша борба захтијева, кад се гине да се пјева". Пјевам Бајагу "...Јер је ноћ, ноћ, ноћ, тотални је мрак". Да... Мрак нагрће Избосне, преко Хага. Рече једна жена из Фед`рације на БН у ТВ анкети поводом Младића (парафразирам) "Е, сад имамо све папире за ген`цид. До сад их није било, сад имамо, па чемо, лијепо, тужит` Србију и Републику Српску, па чемо све лијепо наплатит`". (Не мешам "ч" и "ч", она мјеша)

Тој ли је тој? Је ли, сејо слатка, шта мислиш, да ли код нас Срба мртво дете има цену? И валуту? А најгори смо на свету, по теби...

Нека нам је свима Бог на помоћи. Да свакој мајци да утеху, да сваком рањеном исцели душу, да сваког потребитог нахрани, обуче и загрли. И да нам да снаге за оно што нас чека.

Амин, Боже дај!

ПС Таман сам помисила да сам завршила, јер силом, али полако, постајемо свесни свега, кад наиђох на овај коментар "Ћирилице" (copy-paste) - "Bokan tipičan srpski nacionalista, ali i to ne zna. Budala. Ristić JUL-ovac, Petronijević član Ljotićevih "Dveri", a od svih najgori ljigavi Marić". 

Ружно! Бестидно...

Овај анонимни човек, "коментатор", је, ваљда, све разумео, ја и даље - ништа! О, благош тебе...  И даље не разумем какав мозак треба да имаш, па да све разумеш на овај начин? И да вређаш људе као да је то допустиво? Добро, није вређао Јакшића. Овај је то радио сам. Него, просто, не прави разлику између појмова "национализам" и "патриотизам", па мрзи патриотизам називајући га национализмом, а одбрану суверенитета - шовинизмом :) 

Који смо ми лудаци! Ем, нам сместе, ем, ми дотурамо сами... Па како да нам буде добро? Да се вратим Богу. Стара сам.

Боже, смилуј се на нас грешне... Боже...